Babamóka

Ez itt a baba és baba-mama programok, babás foglalkozások, játékok és élmények blogja. Itt ötleteket találsz, hogy hogyan tedd vidámabbá, élvezetesebbé babád/babáid első éveit, milyen változatos programokkal tarkíthatod mindennapjaitokat. Ha érdekel, hogyan és hol lehet tartalmasan eltölteni az időt a babáddal, kisgyermekeddel, tarts velem, osszuk meg tapasztalatainkat, hogy még mozgalmasabban, hasznosabban, színesebben teljenek babás napjaink!

Ajánlj Te is programot!

Ha tudsz egy jó programot, ahol jót mókázhatnak a babák, vagy voltál valamilyen babás foglalkozáson, amit másoknak is ajánlanál, légyszi írd meg nekünk az info@babamoka.com email címre!

Kreatív Blogger Díj

kép címe
Banner k�d:

Klikk a nózimra és csatlakozz a Babamókához!

Friss topikok

  • manianyu: @Molnár Diána: köszi, már annyira javult a helyzet, hogy a "lóg a lába lóga"-t meghallgatja. Nem i... (2011.02.19. 11:08) Ringató
  • Babamóka: @manianyu: Örülök, hogy adhattam egy jó ötletet:) Jó firkálást Nektek! (2011.02.17. 06:24) Mivel rajzoljon a baba?
  • Babamóka: @manianyu: Juj, a Te lányod tehát műti is a csigákat:)) Szerencsére Zoé a csiga boncolásig nem jut... (2011.01.03. 08:45) Csiga-biga móka
  • "Tündérkezek": "Mikor megszülettem, már volt két fogam, szóval boszi vagyok:) " ....nem boszi az, hanem táltos :)... (2010.12.25. 09:15) Kreatív Blogger Díj
  • "Tündérkezek": ..Ide öröm bejönni! :) ...már hosszú ideje nem jártam itt a kicsi TündérKeresztlányom blogjában, é... (2010.12.25. 09:14) Milyen a jó karácsonyi ajándék gyermekünknek?

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2010.05.25. 09:31 Babamóka

Így mókáztunk az első hónapokban 1.

Bár amikor ezeket a sorokat írom, az én kis Mókamanóm már lassan másfél éves, de gondoltam, leírom nektek, hogyan mókáztunk vele pár hetes korától, miután végre eleresztette a már említett első várva várt mosolyt:)))))))))))
Azon gondolkodom, hogy mi is a közös mókázás? Az, amikor annak jeleként, hogy mindketten jól érezzük magunkat, hangosan nevetünk, tehát a baba szája is fülig ér,  vagy már az is mókázás volt, amikor nevettetni akartam, és manóka csillogó szemekkel nézett rám? Én már akkor is láttam rajta, hogy ha tudná hogyan kell, nevetne Ő, de akkor még nem tudta kifejezni érzéseit felnőttek számára egyértelmű módon. Pedig akkor is mókáztunk mi!
Kedvence az volt, ha beszélgettünk vele!  Csak beszéltünk hozzá, arról, hogy mennyire szeretjük, arról, hogy milyen hely is ez a világ, vagy éppen arról, hogy mennyire jó lenne már aludni egy kicsit, Ő pedig formálgatta a szájával a hangokat, vicces képeket vágott és csápolt hozzá a kezével, és okos szemmel figyelte minden szavunkat, arcunk minden rezdülését, szerintem már ez is jó móka volt mindkettőnk számára!


Ezt a játékot főként úgy játszottuk, hogy a felhúzott térdeimen feküdt velem szemben. Az így töltött percek, órák az első hónapjai legkedvesebb emlékei közé tartoznak, hiszen ezek voltak a mi első beszélgetéseink!
Ugyanebben az időben, úgy másfél hónapos kora körül imádta a mintás pelusait nézegetni, meg általában mindenféle mintás anyagok szórakoztatták!
A fürdéseket megelőző babamasszázs is kiváló móka volt minden este, bár nem mindig nevettünk közben hangosan, mégis nagyon élveztük mindketten. Én végre láthattam az egész nap rugdalózóba rejtett sonkácskáit, simogathattam pihe puha bőrét ő pedig élvezhette a masszázs, az érintés, a simogatás élményét.
Az ez után következő fürdés pedig elég hamar igazi mókává nőtte ki magát! Két és fél hónaposan már hatalmas pancsolást rendezett a kisasszony, csak úgy rúgta a vizet!

Akkoriban kezdték el érdekelni a játékok is a Manókám! Terhességem alatt, netről letöltött és áruházakban beszerzett baba váró listákkal felszerelkezve, gondosan beszereztem mindent, amire babánknak az első hónapjaiban szüksége lehet. Kádat, kis ollót, pelusokat, ruhákat és ezernyi kütyüt amit tán sosem használtunk. De ezek a listák nem említenek valamit, ami pedig igenis szükséges minden kicsinek, mégpedig a játékot! Nekem pedig szégyen szemre, eszembe sem jutott, hogy játékot is kellene vennem hamarosan érkező picúromnak. Éppen egy hónapos volt Zoéka, mikor jött a felismerés: szegénykémnek egyetlen játéka sincs! Úgy gondoltam azonnal cselekednem kell, itt volt az ideje, hogy születése után először elváljunk egymástól egy órácskára, persze nemes cél érdekében, hogy beszerezzem az egy hónapos szülinapi ajándékát, valami szép játékot!

Fogalmam sem volt, milyen játék való egy ennyire csöpp emberkének. Utána olvastam és meg tudtam, hogy színes, kontrasztos, érdekes tapintású, csörgő-zörgő dolgokat kell beszereznem! Elmentem tehát a közeli baba boltba és Zoé baba megkapta első plüss barátait, Zsebibabát, Micimackót és Nyuszit, akik a mózeskosarában őrizték Zozóka álmát, és akik szintén mosolyt tudtak csalni a kis manó arcára. Néha ébredés után komolyan szemre vételezte őket, szólt hozzájuk pár kedves "szót" és rájuk is mosolygott hébe-hóba! (A vásárlás kapcsán be kell vallanom, hogy egy hónapos szülinapi ajándékként vettem még a picikének egy hercegnős CD lejátszót is, mert ugye mire menne egy újszülött CD lejátszó nélkül:))) Kicsit tehát túlzásba estem, de annyira baba szobába valónak tűnt és annyira le volt árazva...)


A felsorolásból nem maradhat ki a legnagyobb nevettető, a Zoé ágya felett levő körforgó, a rajta lógó állatkákkal! Rajtunk, embereken kívül, ezen a játékon tudott rendszeresen mosolyogni, olyan boldog volt ha újabb állatka ért a feje fölé, hogy rögtön lelkes rugdosásban és sikongásban tört ki!


 

Ez idő tájt csöppent Zoé baba az első nagyobb buliba is, nevezetesen az anyukája szülinapi ünnepségére. Már itt megmutatkozott, hogy társasági ember lesz a kis csajszim, mert nagyon jól érezte magát a több, mint egy órás autó úton is, az étteremben is és a nagyhangú családom körében is. Azóta is nagy bulis a kis törpim, mindig elemében van, ha sokadalom van körülötte!

Hát most ennyi jutott eszembe, ha beugrik más is az első hetek, hónapok játékairól, feltétlenül megírom!

Szólj hozzá!

Címkék: baba játék játék ajánló játék ötletek


A bejegyzés trackback címe:

https://babamoka.blog.hu/api/trackback/id/tr1002047101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása