Babamóka

Ez itt a baba és baba-mama programok, babás foglalkozások, játékok és élmények blogja. Itt ötleteket találsz, hogy hogyan tedd vidámabbá, élvezetesebbé babád/babáid első éveit, milyen változatos programokkal tarkíthatod mindennapjaitokat. Ha érdekel, hogyan és hol lehet tartalmasan eltölteni az időt a babáddal, kisgyermekeddel, tarts velem, osszuk meg tapasztalatainkat, hogy még mozgalmasabban, hasznosabban, színesebben teljenek babás napjaink!

Ajánlj Te is programot!

Ha tudsz egy jó programot, ahol jót mókázhatnak a babák, vagy voltál valamilyen babás foglalkozáson, amit másoknak is ajánlanál, légyszi írd meg nekünk az info@babamoka.com email címre!

Kreatív Blogger Díj

kép címe
Banner k�d:

Klikk a nózimra és csatlakozz a Babamókához!

Friss topikok

  • manianyu: @Molnár Diána: köszi, már annyira javult a helyzet, hogy a "lóg a lába lóga"-t meghallgatja. Nem i... (2011.02.19. 11:08) Ringató
  • Babamóka: @manianyu: Örülök, hogy adhattam egy jó ötletet:) Jó firkálást Nektek! (2011.02.17. 06:24) Mivel rajzoljon a baba?
  • Babamóka: @manianyu: Juj, a Te lányod tehát műti is a csigákat:)) Szerencsére Zoé a csiga boncolásig nem jut... (2011.01.03. 08:45) Csiga-biga móka
  • "Tündérkezek": "Mikor megszülettem, már volt két fogam, szóval boszi vagyok:) " ....nem boszi az, hanem táltos :)... (2010.12.25. 09:15) Kreatív Blogger Díj
  • "Tündérkezek": ..Ide öröm bejönni! :) ...már hosszú ideje nem jártam itt a kicsi TündérKeresztlányom blogjában, é... (2010.12.25. 09:14) Milyen a jó karácsonyi ajándék gyermekünknek?

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2010.11.20. 16:44 Babamóka

Baba angol

Arról, hogy egy baba, kisgyermek tanuljon-e és ha igen mikortól tanuljon idegennyelveket, még a szakemberek véleménye is megoszló. Vannak, akik úgy gondolják, hogy azokat a babákat, akik nem két vagy több nyelvű családba születtek, összezavarja és a beszéd fejlődésében késlelteti, ha egy újabb nyelvet kezdünk "tanítani" neki. Mások szerint viszont a félelem alaptalan, gyermekünk fejlődésre semmilyen negatív hatással nincs ha már egészen pici korában elkezdjük megismertetni valamelyik idegennyelvvel, sőt egy csomó későbbi nyelvtanulási nehézségtől kíméljük meg kicsikénket.
Én az utóbbi szemlélettel tudok azonosulni, úgy gondolom, hogy azzal semmi rosszat nem teszek Zoénak ha észrevétlenül becsempészem az angol nyelvet az életünkbe egy-egy angol nyelvű mondóka, dal, játék vagy mese formájában.
Szeretném, ha Zoénak a nyelvtanulás könnyebb lenne, mint nekünk volt és ha nem magolással a könyv fölött görnyedve, küszködve kéne majd a fejébe vernie az angol szavakat és nyelvtant, hanem örömmel, játékosan tanulná meg ezt a napjainkban már nélkülözhetetlen nyelvet, hiszen mire Ő felnő, az angol nyelv használata valószínűleg elengedhetelen lesz a boldoguláshoz.


Elkezdtem hát utána járni, milyen módszerekkel próbálkozhatunk.


1. Először gondoltam, majd én, otthon, házilag, játékos módon elkezdem pirinyóm angol nyelvi képzését. Ezt az ötlete hamar elvetettem, mert úgy éreztem, az én dolgom először is az, hogy magyarul tanítsam meg a manót, úgy éreztem összezavarom, azzal, hogy a képes könyvben a macskára mutatva egyszer cicát mondok neki, másszor meg cat-et, féltem, hogy nem leszek képes rendszert vinni a házi nyelvtanulásba, nem igazán volt koncepcióm arra vonatkozóan, hogy hogyan taníthat egy magyar anyuka otthon egy egynyelvű magyar babát angolra, bátortalan voltam ehhez az egészhez, így inkább profi nyelvtanárt szerettem volna Zoé mellé.


2. Második neki futásra baba angol nyelviskolát kezdtem keresni a neten. Persze elsőként a legnagyobb iskolába, a Helen Doronra találtam rá. Mivel a honlapjukon semmilyen ár információt nem találtam, bejelentkeztem egy ingyenes próba órára. Ez még tavaly ősszel volt, Zoé tíz hónapos volt akkor.
A bemutató óra kb. 20 perc volt, a baba-angol tanárnéni énekelt mindenféle általam ismeretlen, de kedves, fülbemászó dalokat, magyarázott, mutogatott minden félét, Zoé oda sem nézett, a gyerekek össze vissza mászkáltak, de ez állítólag nem baj, így is ragad rájuk a tudás...
Az óra végeztével valami szervező lerohant minket azonnal, hogy máris mondjuk meg, hogy hány órakor szeretnénk járni, mintha egy szóval is mondtuk volna, hogy szeretnénk járni. Amint az ajtót becsuktuk magunk mögött, a barátnőm közölte, hogy na ők ide tutira nem jönnek, őt nagyon nem győzte ez meg.
Először is az árától dobtunk egy hátast. Nem emlékszem pontosan, de azt hiszem havi 10 000 Ft lett volna, amiért cserébe heti egy alkalommal jöhettünk volna angolozni, ha jól emlékszem 45 percet,  de ezen felül valami kisebb vagyonért meg kellett volna venni az induló csomagot, ami áll 3-4 pár oldalas füzetkéből és  pár darab CD-ből. Ezen kívül az órát tartó csajszi sem volt annyira megnyerő és talán ő lenne ennek az egésznek a lelke, ha egy ilyen tanfolyam megéri az árát, akkor az azért, mert az azt tartó tanárnő képes lekötni a pirinyók figyelmét, képes érdekessé tenni a 45 perces angol órát.
Valahogy úgy éreztem, hogy nem ez az, ami nekünk kell, így tovább kerestem.


3. Másodjára egy játszóház névtelen baba angol bemutató órájára látogattunk el, ami kevesebb, mint fele annyiba kerül, mint a Helen Doron, ennek ellenére sokkal mozgalmasabb, érdekesebb volt és Zoénak is sokkal jobban tetszett, igaz ebben az is közre játszhat, hogy a Helen Doron-os próba óra óta eltelt fél év.
Itt klasszikus, közismert angol dalocskákat énekeltünk, mint a London Bridge vagy a Hokey Pokey, sok játék, mozgás is volt, tetszett nekünk.
Ezzel az angol órával az volt a bajom, hogy szintén csak heti egy alkalommal tartják és semmilyen házi használatú CD-t vagy könyvet nem tudtak adni.
Igaz, a lány, aki az órát tartotta, megígérte, hogy a házi anyag hamarosan elkészül és az órán hallottakat, otthon is énekelhetjük, játszhatjuk a kicsikkel.
Gondoltam majd pár hét után újra megnézzük, hátha addigra jobban kialakulnak az ottani dolgok, de ekkor újabb ötletet kaptam.


4. Egy ismerősöm, akinek 3 éves kisfia van és mondhatni beszél angolul, vagyis főleg ért, elmesélte, hogy jár hozzájuk egy lány, mint baby sitter és amikor vigyáz a kisfiára, csakis angolul beszél hozzá. Heti egy alkalommal jár hozzájuk másfél éve és a kicsi már egész jól prüntyög angolul. Felcsillant a szemem a 2 az 1-ben módszer hallatán! Heti egyszer két óra szabadidő és még angolul is tanul Zoé? Király! Még az nap felhívtam az angolos bébi sittert, aki a következő hétfőn már ott is volt nálunk!
Zoéval mi nagyon össze vagyunk nőve, lassan két éves, de pár óránál többet még sosem töltöttünk távol egymástól, azt is csak nagyon ritkán, így abban maradtunk a szimpatikus angol tanárnénivel, hogy az első pár alkalommal hármasban leszünk és így is lett.
Az angol tanárnénivel csak egy baj volt, hogy még főiskolára jár, így a vizsgái miatt eléggé össze-vissza tudott jönni, késett, lemondta, stb., végül pedig a vizsga időszaka miatt két hónap szünetet kért. Mivel Zoé még meg sem szokta Őt, egy két hónapos kihagyás, teljes újra kezdést jelentett volna, úgyhogy ez a megoldás sem jött be:(


Eléggé elszomorodtam a kidobott pénz és az elfecsérelt idő miatt, így úgy gondoltam elkezdünk járni a neve sincs baba angol tanfolyamra, hátha kifejlődtek már ott a dolgok azóta és az otthon töltött időnket is megpróbálom színesebbé és hasznosabbá tenni az angol nyelvvel, egy-két angol mese, dal és mondóka segítségével.

5. Ekkor találtam rá itt a neten néhány jó kis oldalra, amik segítségemre lehetnek ebben:


A sokak által ismert www.ketnyelvugyerek.hu oldalon részletes útmutatást kaphatunk, hogyan neveljünk kétnyelvű gyereket, rengeteg ötletet kaphatunk, hogy mit játszunk, mit énekeljünk, milyen mesét nézzünk a kicsikkel, a babaangolonline.hu oldalon pedig kimondottan a legkisebbek angol tanításához kaphatunk jobbnál jobb játék ötleteket és angol gyerek dalokat, meséket is nézhetünk rajta.
Hála az utóbbinak, most már azt is tudom ki is az a Pepa Pig, akit eddig csak kislányom farmer nadrágjáról ismertem:) Pepa malac Zoénál rögtön nagy kedvenc lett és nekem is tetszik a beporosodott angol tudásom felfrissítésének ez a vidám módja. Az angol dalocskák éneklése közben is jól szórakozunk, nem hinném, hogy Zoét egy pillanatig is terhelném az angol nyelvvel való ismerkedésnek ennek a formájával.
Szóval  meg voltak az első nyelvleckéink! Jó így együtt angolozni, mind ketten nagyon élvezzük:)

Aki még nem látott Pepa Pig mesét, a Youtubon megtalálhatja egy csomó részét ennek a cuki mesének. Itt van az egyik mutatóba:

Szólj hozzá!

Címkék: rajzfilm közös játék baba foglalkozás baba mama program baba program közös játék szülőkkel babás program baba angol


A bejegyzés trackback címe:

https://babamoka.blog.hu/api/trackback/id/tr812461418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása