Babamóka

Ez itt a baba és baba-mama programok, babás foglalkozások, játékok és élmények blogja. Itt ötleteket találsz, hogy hogyan tedd vidámabbá, élvezetesebbé babád/babáid első éveit, milyen változatos programokkal tarkíthatod mindennapjaitokat. Ha érdekel, hogyan és hol lehet tartalmasan eltölteni az időt a babáddal, kisgyermekeddel, tarts velem, osszuk meg tapasztalatainkat, hogy még mozgalmasabban, hasznosabban, színesebben teljenek babás napjaink!

Ajánlj Te is programot!

Ha tudsz egy jó programot, ahol jót mókázhatnak a babák, vagy voltál valamilyen babás foglalkozáson, amit másoknak is ajánlanál, légyszi írd meg nekünk az info@babamoka.com email címre!

Kreatív Blogger Díj

kép címe
Banner k�d:

Klikk a nózimra és csatlakozz a Babamókához!

Friss topikok

• manianyu: @Molnár Diána: köszi, már annyira javult a helyzet, hogy a "lóg a lába lóga"-t meghallgatja. Nem i... (2011.02.19. 11:08) Ringató
  • Babamóka: @manianyu: Örülök, hogy adhattam egy jó ötletet:) Jó firkálást Nektek! (2011.02.17. 06:24) Mivel rajzoljon a baba?
  • Babamóka: @manianyu: Juj, a Te lányod tehát műti is a csigákat:)) Szerencsére Zoé a csiga boncolásig nem jut... (2011.01.03. 08:45) Csiga-biga móka
  • "Tündérkezek": "Mikor megszülettem, már volt két fogam, szóval boszi vagyok:) " ....nem boszi az, hanem táltos :)... (2010.12.25. 09:15) Kreatív Blogger Díj
  • "Tündérkezek": ..Ide öröm bejönni! :) ...már hosszú ideje nem jártam itt a kicsi TündérKeresztlányom blogjában, é... (2010.12.25. 09:14) Milyen a jó karácsonyi ajándék gyermekünknek?

Naptár

29 30

2010.11.18. 15:00 Babamóka

Kirándulás a bécsi állatkertben

Múlt héten volt szerencsénk drága barátnőmnél tölteni egy csodás hetet Bécsben. Természetesen ez a hét is Zoé körül forgott, így a baba programok jegyében telt.
A leges legtutibb gyermek program Bécsben természetesen a világ legrégibb állatkertjében, a Schönbrunni kastély parkjában lévő állatkertben való kirándulás. Igen, ezt az állatkertet bejárni valódi kirándulás, egy nap nem is volt elég ahhoz, hogy mindent megnézzünk, pláne nem ha a kedves látogató 22-es lábakon próbálja betopogni. Szerencsére azonban nekünk szuper idegenvezetőink voltak, a 3 éves Sebastian és a 4 éves Nicolaus személyében, akik pontosan tudták, melyek azok az állatok, játszóterek, amelyeket Zoénak mindenképp látnia kell.

Már az állatkerthez vezető úton is hatalmas élményben volt része Zoénak, a Schönbrunni kastély parkjában ugyanis hemzsegnek a mókusok, akik cseppet sem félnek az emberektől és Zoé majd elrepült a boldogságtól ha egy mókus oda szaladt hozzá némi csemege reményében. A mókusok miatt a kocsitól a bejáratig több, mint fél óra alatt értünk el, de így is erőszakkal kellett lefejtenem manókát a kerítésről, ami mögött egy mókust figyelt.

Kicsiny vezetőink először is a Tiroli kertbe irányítottak minket. Nekik ez a kedvenc helyük, kár is volt ott kezdenünk, mert alig lehetett őket kirobbantani onnan. Ez egy nagy paraszt ház, körülötte a falusi élet jellegzetes állataival, tehénnel, lóval, csibékkel és tyúkokkal. A srácok megmutatták Zoénak a keltető berendezést, a tejes kannákat és egy várandós tehenet is megcsodálhattunk.
A Tiroli kert után egy hangulatos kis erdei ösvényen haladva madarak között sétáltunk. A madarak között vezető úton a legnagyobb sikere a bagolynak és a madár hangokat szimuláló gomboknak volt:) állatkert állatok babás_program baba_mama_program baba_program családi_program játszótér nyaralás szabadtéri_program

Az út végén egy játszótérhez értünk, ahonnan a mélybe nézve az elefántokat láthattuk. Persze a játszótéren ismét jó időre leragadtunk, itt már korgó hassal vártuk, hogy a manók megunják az ugrálást. Ekkor már elmúlt két óra és az állatkertből alig láttunk még valamit.
A dombról ezután lefelé vezetett az út, melynek végén a pingvinek vártak minket, na ők nagyon tetszettek Zoénak, különösen az egyik, amelyik végig vele szemezett:)
Idegenvezetőink, mint gyakorlott állatkertezők javasolták, hogy a pingvinek mellett levő fókákat majd a délutáni etetéskor nézzük meg, úgyhogy az elefánt ház felé vettük az irányt.
A gyerekek jót lovagoltak az elefánt szobrokon, majd úgy döntöttünk, hogy muszáj ennünk valamit, mert ha az eddigi tempóban haladunk, nem hogy ebédre de vacsira sem leszünk otthon, így az egykori császári pavilonban kialakított étteremben ettünk egy-egy gyermek adag bécsi virslit sült krumplival. Az étterem előt, szintén jó kis játszótér van kialakítva, így miután a gyerekek végeztek az evéssel, kirohantak, hogy máris lemozogják a bevitt kalóriát.

Mire végeztünk az evéssel, már rohanhattunk is a fóka etetésre. Ez nagyon tetszett a babáknak! Amint a fókák meglátták a gondozójukat, elébe rohantak, a pasas pedig össze vissza dobálta a halakat nekik, a fókák pedig ahogy ugrottak a halakért, akkorákat csobbantak a vízen, hogy ha kicsit előrébb állunk mi sem ússzuk meg szárazon.

A fiúk innen a halak közé vittek minket, ahol az akváriumok között egy csúszda rejlett. Kb 500 csúszás után sikerült elindulnunk és végre elértünk oda, ahova a legjobban vártam, a panda macihoz!
Zoénak is nagyon tetszett a panda, de nem volt tőle úgy elájulva, mint én, ő a mókusokat többre értékelte. Az óriás panda amúgy nem volt túl fotogén, végig a hátán fekve falatozott és levelek takarták az egész arcát. A koala mackó már jobban érdekelte Zozót, ő úgy tűnik minél kisebb egy állat, annál jobban vonzódik hozzá.
A panda maci után úgy gondoltuk, most már szabad program, megyünk amerre visz az utunk, láttunk még jeges macit, krokodilt, flamingókat, majmokat és még csomó cuki állatot, mindent megnéztünk, amit a kis állatkert szakértőink javasoltak.

A bécsi állatkert annyira hatalmas, hogy mi is teljesen kimerülve hagytuk el a kapuit. Eltölteni ott egy napot fantasztikus babamóka, hiszen túl azon, hogy a babák imádják az állatokat és végre életben is láthatják a képeskönyvekből, mesékből ismert állatokat, jobbnál jobb játszótereken játszhatnak, hatalmasat sétálnak a jó levegőn, mi felnőttek pedig olyan kuriózum állatokat láthatunk, mint például a panda mackó.
Bécs nincs is olyan messze, szóval egyszer mindenképp érdemes elvinni a manókat az ottani állatkertbe, mert szerintem nem véletlenül lett 2009 legjobb állatkertje!

Szólj hozzá!

Címkék: állatkert nyaralás játszótér állatok családi program szabadtéri program baba mama program baba program babás program

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.