Babamóka

Ez itt a baba és baba-mama programok, babás foglalkozások, játékok és élmények blogja. Itt ötleteket találsz, hogy hogyan tedd vidámabbá, élvezetesebbé babád/babáid első éveit, milyen változatos programokkal tarkíthatod mindennapjaitokat. Ha érdekel, hogyan és hol lehet tartalmasan eltölteni az időt a babáddal, kisgyermekeddel, tarts velem, osszuk meg tapasztalatainkat, hogy még mozgalmasabban, hasznosabban, színesebben teljenek babás napjaink!

Ajánlj Te is programot!

Ha tudsz egy jó programot, ahol jót mókázhatnak a babák, vagy voltál valamilyen babás foglalkozáson, amit másoknak is ajánlanál, légyszi írd meg nekünk az info@babamoka.com email címre!

Kreatív Blogger Díj

kép címe
Banner k�d:

Klikk a nózimra és csatlakozz a Babamókához!

Friss topikok

  • manianyu: @Molnár Diána: köszi, már annyira javult a helyzet, hogy a "lóg a lába lóga"-t meghallgatja. Nem i... (2011.02.19. 11:08) Ringató
  • Babamóka: @manianyu: Örülök, hogy adhattam egy jó ötletet:) Jó firkálást Nektek! (2011.02.17. 06:24) Mivel rajzoljon a baba?
  • Babamóka: @manianyu: Juj, a Te lányod tehát műti is a csigákat:)) Szerencsére Zoé a csiga boncolásig nem jut... (2011.01.03. 08:45) Csiga-biga móka
  • "Tündérkezek": "Mikor megszülettem, már volt két fogam, szóval boszi vagyok:) " ....nem boszi az, hanem táltos :)... (2010.12.25. 09:15) Kreatív Blogger Díj
  • "Tündérkezek": ..Ide öröm bejönni! :) ...már hosszú ideje nem jártam itt a kicsi TündérKeresztlányom blogjában, é... (2010.12.25. 09:14) Milyen a jó karácsonyi ajándék gyermekünknek?

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2010.06.04. 00:12 Babamóka

Ringató

A babajóga és az babaúszás után, a Ringató volt a következő
programpontja Zoénak. A jóga és az úszás sokkal közelebb áll hozzám,
mint az éneklés, tehát a Ringató nem volt olyan szív ügyem, mint az
előző két program, de annyira trendi és annyira ajánlják minden felé,
hogy feltétlenül ki akartam próbálni. Először nem is értettem, hogy
ilyen pici bébit mi értelme ilyen foglalkozásra vinni, hogyan fog Ő
mondókázni és dalolászni, de barátnőm - aki a Ringatóhoz hasonló
Kerekítő elnevezésű programra járt a kisfiával - felvilágosított, hogy
ezeken a foglalkozásokon a babák csak magukba szívják a zenét, a
foglalkozások alatt, ők azt csinálnak amit csak szeretnének, itt
bizony a szülő az, akinek tanulnia kell és akinek énekelnie,
mondókáznia. El is ment a kedvem egy pillanatra, mert éneklésben nem
jeleskedem, de megnyugtatóan olvastam, hogy a kisbabáknak édesanyjuk
hangjánál nincs szebb a világon és megbocsájtanak nekünk minden elcsúszott hangot, mert bármilyen félre sikerült nótázás, amit az
anyukájuktól hallanak, nagy-nagy örömükre szolgál.
Az első néhány Ringató foglalkozást Zoé Baba, a jógához hasonlóan nem
bírt ki alvás nélkül. Volt, hogy oda felé elaludt a babakocsiban és az
óra felénél ébredt az énekszóra, de olyan is többször előfordult, hogy
a foglalkozás második felét aludta át. Úgy vettem észre, hogy nagyon
jó hatással volt rá a zene, felkeltették érdeklődését a váltakozó
ritmusok, a változó hangerő, a különleges hanghatások, mint a
triangulum csengése, vagy egy-egy gitár akkord, majd a végén énekelt
altató dalok mindig nyugtatóan, sokszor altatóan is hatottak rá.
Ahogy egyre idősebb lett, a gyerek társaságot értékelte legtöbbre a
Ringatókon, meg azt a részt, amikor a foglalkozás vezető hölgy
elővette a gitárját, letérdelt a gyerekek közé és a picik
megérinthették a nagy és fényes hangszert, sőt még azt is megengedte
nekik, hogy doboljanak rajta! A dobolós, gitár piszkálós résznek
általában nagy sikere volt!
Rám is nagyon jó hatással voltak ezek a foglalkozások, nem is
gondoltam volna, hogy mennyire megható, amikor 10-15 anyuka énekel
együtt a körülöttük fekvő és totyogó (vagy éppen rohangáló)
gyermekeiknek. Ha épp rosszabb napom volt, egészen feltöltődve,
dúdolászva sétáltam haza felé a Ringató után és mindig meg volt az az
érzésem, hogy adtam valami értékét a picúromnak.
Miután Zozó elindult, már nem mindig maradt az ölemben a foglalkozás
alatt, pontosabban soha sem, mert nagyon jókat játszottak a hasonló
korú gyerekekkel, szaladgáltak a teremben, kergetőztek, úgy kellett
őket elkapni, hogy bevonhassuk őket egy egy ölbeli játékba. Mert hogy
minden foglalkozáson tanultunk egy-egy jó kis ölbeli játékot, mondókát
is! Nem mindet sikerült szó szerint megjegyeznem, de a lényegét, meg a
hozzá tartozó játékos mozdulatokat igen, és itthon halandzsa
kíséretében ha előadom őket Zoénak, mindig nagyokat nevetünk, mert a
legtöbb ilyen játék mindig csikizéssel végződik:))
Sajnos nem tudtunk rendszeresen járni, mert az időpont, amikor a
közelünkben tartották a foglalkozásokat, nekünk nem volt igazán jó és
nagyon sajnálom utólag, hogy annyit kihagytunk, de szeptembertől
megpróbálom majd úgy szervezni a dolgainkat, hogy minden alkalommal
ott lehessünk!

Zozó két kedvenc Ringatón tanult mondókája:

Hasítom, vágom,
Hasítom, vágom,
szeletelem,
szúrom,
könyökölöm,
pacsit adok,
megpuszilom, megpuszilom...

Ennél, a tenyerét kell vágni, hasítani, majd megbökdösni, könyökkel
kopogtatni, megpacskolni és jól megpuszilgatni. Eleinte még hagyta,
hogy én csináljam, de most már az neki a fő poén, hogy Ő csinálja nekem,
meg kel zabálni, mortyog valamit magában és össze vissza kapirgál a
tenyeremben közben:)))

A másik ami neki nagyon bejön:

Sűrű erdő,
kopasz mező,
pislogó,
szuszogó, tátogó,
itt bemegy,
itt megáll,
itt a kulacs, itt igyál!

Ezt nekem is mondta anyukám annak idején és tőle tanultam, hogy ahogy
mutogatjuk el a babán a mondokát (sűrű erdő-a haját simizzük, kopasz
mező a homloka, pislogó a szeme, stb.) a kulacsnál nem a pocakját kell
a végén csikizni hanem a pelusát, hiszen abba folyik a kulacs tartalma:))

Az én kedvenc ölbeli játékom pedig az előzőhöz nagyon hasonlító,
szintén arc simogatós játék, csak sokkal bájosabb szövegű. Kár, hogy
Zoé ebben semmi vicceset nem talál:

Kicsi orr, kicsi száj,
Keretezi kerek áll.
Kupolája homlok.
Piros arc, piros nyár.
Áfonya-kék szembogár.
A pillái lombok.

3 komment

Címkék: baba mama program


A bejegyzés trackback címe:

https://babamoka.blog.hu/api/trackback/id/tr282054991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manianyu · http://csaladifeszek.blog.hu 2011.02.17. 06:03:43

Nagyon jónak találom ezeket a típusú foglalkozásokat, de meg kell nézni, melyikre mész: 19 hónapos volt a lányom, amikor a bölcsődei játszóházba érkezve pont egy énekes foglalkozás kezdődött, amelyet szerettem volna kipróbálni. Egy másik terembe mentünk, ahova nem lehetett játékot vinni, mondván, hogy most énekelni megyünk, arra kell “koncentrálni”. Persze lehetett közben szaladgálni, nem volt kötelező aktívan közreműködni a programban.
A szoba, ahol a foglalkozást tartották nem volt üres, a falak mentén labdák és hullahopp karikák sorakoztak. Úgy tűnt, hogy a többi gyerek ügyet sem vet rá, nem úgy az én lányom, aki egyből szeretett volna játszani velük, de rászóltak, hogy nem lehet. Én is próbáltam hatni rá, és bevonni az éneklésbe, de nem ment, ott is kellett hagyni a foglalkozást.
Már aznap este az altatós éneknél rátette a számra a kezét, nem akarta, hogy énekeljek, gondoltam biztos nincs most kedve hozzá.
Azóta romlott a helyzet (most 24 hónapos) bárki, bármikor énekel, rászól, hogy hagyja abba, nem tűri, ha fütyülünk, dúdolunk, sőt, ha verset mondunk, azt sem. Ami dallamos, szóba sem jöhet. A zenei kísérettel szóló dalt meghallgatja, de ha valaki anélkül énekel, azt nem.
Gondolom, akkora frusztrációt okozott benne, hogy nem engedtem játszani, hogy így reagál az éneklésre.
Már sok mindent kipróbáltam, de nem sikerült eddig visszaszoktatnom rá...

Molnár Diána 2011.02.19. 07:55:15

@manianyu:Igen, egyetértek veled abban, hogy nagyon meg kell nézni hova visszük el a gyerekünket. Én pl elvittem Emmát a Helen Doron próbaórára. Bár én sokat hallgatok zenét és énekelek, ennek ellenére nem tetszett neki a dolog és nagyon tiltakozott. Végülis úgy bestresszezte magát, hogy behányt. Képzelheted:) Akkor úgy döntöttem ezzel ráérünk még.
Ahogy a kommentedet olvastam, az volt az első gondolatom, hogy lehetséges a lányodat amúgy sem nagyon érdekelte az énekes-mondókás dolog (csak ha te csináltad az jó móka volt) hiszen mint írtad ő volt az egyetlen, akit a játékok jobban lekötöttek volna. Ehhez még pluszban jött egy negatív tapasztalat is és ezért reagál így, ha énekeltek.
2 dolgot javasolnék neked ha elfogadod a tanácsomat
1. ne erőltesd mert az állandó tiltakozást megfogja szokni és még ha később érdeklődne is az éneklés után már belerögződik az ellenérzés. Hagyd. Ahogy Babits olyan szépen megfogalmazta „Minden ember lelkében dal van és a saját lelkét hallja minden dalban.” Valaki a metált szereti valaki a klasszikust vagy a dzsesszt, de én még nem találkoztam olyannal, aki ne tudott volna mondani min. 1 előadót, akit kedvel. Szóval majd a lányod is megtalálja azt, amit szeret.
2. Próbálkozz hangszerekkel. Furulyázz neki vagy vegyél játék zongorát amin elpötyörézhet. Ha ő irányíthatja a zenét, hátha vissza talál az énekléshez is.
Szerintem nem kell ezért aggódnod. Különben meg lehet, hogy matematikus lesz vagy ügyvéd, ahhoz meg nem kell ének tudás:)

manianyu · http://csaladifeszek.blog.hu 2011.02.19. 11:08:18

@Molnár Diána: köszi, már annyira javult a helyzet, hogy a "lóg a lába lóga"-t meghallgatja. Nem is igazán az érdekel, hogy a dalolást nem szeretni, hanem, hogy a ritmusos verselést sem, ami elősegíthetné a beszédfejlődését, amiben egy kicsit le van maradva...
Ha álmos, vagy bújós kedvében van, kipróbáltam a régi énekeket és néha belehallgat, de egy idő után rám szól. Azért ez is haladás...
Néha próbálkozom, de nem "nyüstölöm"...
Köszi :-)
süti beállítások módosítása